Olet täällä

Google Tag Manager

6.11.2020 09:00 - 12:00
Webinaari

Ota haltuun Google Tag Manager ja siirry seuraavalle tasolle web-analytiikan ja digimarkkinoinnissa. GTM on analyytikon ja mainostajan ”must-have” -työkalu, joka tuo apua analytiikan ja sähköisen mainonnan tägien hallintaan.

Mitä enemmän haluat panostaa verkkopalvelusi analysoimiseen, niin sitä tärkeämpi tämä koulutus on sinulle!

Tavoite: Koulutuksessa opit Google Tag Managerin käytön perusteet ja sen monipuoliset mahdollisuudet verkkopalveluiden kävijäseurannan sekä sähköisen mainonnan ylläpitämisessä ja kehittämisessä.

Kenelle: Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka haluat jatkuvasti kehittää ja ylläpitää verkkopalvelun tai verkkokaupan analytiikkaa sekä saada enemmän dataa irti kävijäliikenteestä ja sivuston käytettävyydestä.

Google Tag Managerin avulla yhdenmukaistat ja keskität Googlen sekä 3. osapuolten mainos- ja analytiikkatägien asennuksen ja määrittelyn helpoksi kokonaisuudeksi, joten koodausosaamista ei enää tarvita. Eniten koulutuksesta saavat hyötyä henkilöt, joilla Google Analyticsin ja digimarkkinoinnin, kuten Google Adsin, perusteet ovat jo hallussa.

Koulutuksen sisältö:

  • Google Tag Managerin käytön perusteet:
  • Asentaminen verkkopalveluun
  • Peruskäsitteet, käyttöliittymä ja käyttöoikeuksien hallinta
  • Google Analytics -koodin asentaminen GTM:n avulla
  • 3. osapuolen seurantaskriptien asentaminen
  • Event-seurantojen määrittely Google Analyticsia varten:
  • Linkkien ja klikkausten seuranta
  • Vierityksen seuranta
  • Elementtien näkyvyyden seuraaminen
  • Kehittyneempi käyttö:
  • Custom Data -attribuutit
  • Data Layer -muuttujat
  • Custom -dimensiot
  • Google Data Studion hyödyntäminen web-analytiikan raportoinnissa

Avainsanat: Google Tag Manager, Tag Manager, web-analytiikka, verkkoanalytiikka, digimarkkinointi, sähköinen mainonta, Google Ads, Google Data Studio, verkkopalvelut, verkkokauppa, kävijäseuranta, verkkoliikenne

Kouluttaja: Esa Riutta/Wistec