Olet täällä

1.6.20 / 15:30
Pirjo Pitkäpaasi ja Pirjo Purovesi

Myynti nähdään yhä alisteisena markkinoinnille lukuisissa organisaatioissa, alan aineistoissa ja opetusmateriaaleissa. Esimerkiksi markkinoinnin teorian guru Philip Kotler kuvaa myyntityön yhtenä markkinointiviestinnän työkaluna. Tämä on johtanut monessa yrityksessä markkinoinnin ja myynnin erottamiseen toisistaan. Sama ilmiö toistuu myös myynnin ja markkinoinnin opetuksessa: opetus keskittyy vahvasti joko myyntiin tai markkinointiin. Tarvitsemme kulttuurimuutosta. 

20.5.20 / 12:00
Heidi Kock

Kasvokkaiset myyntitapaamiset ovat vähentyneet jo tovin, ja koronakevät on vauhdittanut tätä muutosta valtavasti. Virtuaalimyynnin mahdollisuudet ovat olleet toki tiedossa aiemminkin, mutta ilmeisesti vasta pakollinen etäloikka on saanut myös myyntijohdon huomaamaan ne.

11.5.20 / 08:00
Sanna Luotio

Minulla on tatuoituna käteen sanat: Nauti matkasta. Se on itselleni monella tavalla merkityksellinen lause. Tiivistettynä sanat kuvaavat elämänasennettani, että päämäärä ei ole minulle itse tarkoitus, vaan matka sen varrella. Harrastan myös ultrajuoksua, ja joskus reitillä on tullut kirottua koko leima ja sen viesti. Tästä mitään nautita, kun joka askel sattuu. Mutta maalissa sanat tuntuvat joka kerta aivan oikeilta. Välillä sitten näitä käsivarren sanoja tulee katsottua reissuissa rantapyyhkeellä ja mietittyä, että voi pojat, että kuulkaa nautinkin!

28.4.20 / 15:18
Pia Hautamäki

Masentaa. Taas asiakas, jolla kassavirtahaasteita. Tästä ei tule mitään. Minä en saa aikaiseksi yhtään myyntiä koronavirusajalla…

27.3.20 / 09:30
Jukka Niittymaa

Tätä kirjoittaessani olemme todistaneet Suomessa koronaviruksen aiheuttaman pandemian taloudellisia seurauksia vasta reilun viikon. Valtiovalta on reagoinut melko nopeasti ja luvannut apua yrityksille. Myös kansalaiset ovat osoittaneet laajasti tukea yrittäjille ja yrityksille, mutta…

13.3.20 / 11:49
Atte Sallamo ja Timo Sorri

MMA:n uudessa Tuottohöylä-podcastissa haemme näkemyksiä nykypäivän markkinointiin ja myyntiin sekä näiden yhteistyön lujittamiseen.

14.2.20 / 09:34
Juha Pihkakoski

Myynnin ja markkinoinnin siilojen purkamisesta on puhuttu jo vuosia. Nyt moni yritys on entistä rohkeammin lähtenyt flirttailemaan ajatuksella siitä, että myynti ja markkinointi ovat samaa porukkaa tai vähintäänkin tiiviissä yhteistyössä.

11.2.20 / 09:59
Annukka Sumkin

Hyvä asiakaskokemus tuo yritykselle lisäarvoa, josta asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Asiakaskokemuksesta löytyy eri määritelmiä. Yksinkertaisuudessaan siinä on kyse asiakkaan henkilökohtaisesta mielikuvasta, joka on syntynyt tiedon ja tunteen yhteisvaikutuksesta.

27.12.19 / 08:00
Timo Kaski

Kehitä myyntiorganisaatiotasi vertaamalla sitä muihin yrityksiin.                   

Erinomainen myyntiorganisaatio ja toimiva myyntikulttuuri mahdollistavat yrityksen kasvun ja kestävän olemassaolon. Mutta miten voin tunnistaa yritykseni kipukohdat? Mitkä ovat heikkouksiamme ja vahvuuksiamme? Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu on tähän oivallinen työkalu. Osallistu vastaamalla kyselyyn 14.2.2020 mennessä.

15.12.19 / 09:05
Juha Ahola

Olen törmännyt lukuisiin asiantuntijapalveluiden myyjiin, jotka luottavat sokeasti ja lapsenomaisesti sosiaalisen median voimaan. Idolina tällaiselle haihattelijalle toimii joku guru, joka on itse asiassa tehnyt vuosia tai vuosikymmeniä töitä saadakseen oman asemansa ja brändinsä oikeasti halutuksi ja tunnetuksi.

Haihattelija ei kuitenkaan hoksaa, että nollapohjalta bloggaaminen ja vloggaaminen vaatii todella pitkäjänteisen työn, että se alkaa tuottaa euroja edes toimeentuloon saakka.

Haastan kuitenkin sekä vanhanliiton myyjää että somehöyryäjää.